poniedziałek, 2 grudnia 2013

tarta z owocami

Za oknem szaro, buro i ponuro, trzeba sobie poprawić humor :) wow umiem rymować :P

Na poprawę humoru może być tarta z owocami. Zacznijmy od ciasta.
Potrzebne będą:
- jako
- łyżeczka cukru waniliowego
- 100 g masła
- 2-3 łyżki cukru pudru
- 180g mąki
Zimne masło siekamy nożem na mące wymieszanej z cukrami. Gdy będzie drobno posiekane dodajemy jajko i ugniatamy, aż wszystkie składniki się połączą. Schładzamy ciasto w lodówce przez 30 min. Po schłodzeniu ciasto trzeba rozwałkować. Robię to między dwoma arkuszami papieru do pieczenia, między folią do żywności jakoś mi nie idzie. Rozwałkowane ciasto wykładamy na blachę do tart, przykrywamy papierem do pieczenia, obciążamy grochem lub fasolkami i pieczemy 20 min w temperaturze 200 stopni. Po 20 min zdejmujemy obciążenie i zapiekamy jeszcze 5 min.

Gdy spód wystygnie możemy tartę udekorować :).

Ubiłam śmietanę 30%. Dodałam letnią galaretkę rozpuszczoną w małej ilości wody i wmieszałam. Uwaga - śmietana zrobi się rzadka, można się przestraszyć :P. Na nie zastygniętą śmietanę wysypujemy owoce wedle uznania i do lodówki :)

O tej porze roku dobre będą winogrona, kiwi, pomarańcze. 











1 komentarz:

  1. Wygląda pysznie.Rany,aż mi ślinka cieknie. Skusiłaś mnie.Jutro ja spróbuje swoich sił;)

    OdpowiedzUsuń