piątek, 21 lutego 2014

poznajemy alfabet cz. II

Dzisiejsze święto celebrujemy od wczoraj jednak tym razem poznawanie alfabetu zamieniłam w układankę literową.

Pracy było przy tym sporo.
Potrzebne będą: kolorowe kartoniki, klej, nożyczki ;) i wydrukowane litery.


 Najpierw wycięłam większe prostokąty i nakleiłam na nie pary liter.


Następnie wycięłam mniejsze prostokąty i nakleiłam na nie pojedyncze litery.

 

Teraz już tylko czas na zabawę :).

Rozkładamy pomarańczowe kartoniki, losujemy jeden żółty i kładziemy na odpowiedni pomarańczowy kartonik. Na zmianę raz J. raz ja. O tak:



Troszkę sprawiało to J. trudność, szczególnie przy małych literach. Cały alfabet jednocześnie to za trudno. Gdy zostawiłam 6 kartoników pomarańczowych to szło o wiele lepiej. Nie musiała się tyle rozglądać. Bawiąc się wczoraj było łatwiej. Jak na 3,5 letnie dziecko to dzisiaj i tak całkiem dobrze jej poszło. Przede wszystkim zabawa się spodobała. Teraz pozostaje tylko ćwiczyć :).

Do każdej literki dopowiadałam słowo. Ważne jest żeby takim maluchom mówić wyrazy, które rozwijają nazwę litery. Np.:
- Ka jak kalafior, kamizelka, 
- Wu jak wózek, wulkan,
- Be jak Beata, becik, 
- Te jak telefon.
Niestety nie da się tak z wszystkimi literkami.

5 komentarzy:

  1. Trochę wysiłku cię to kosztowało, ale super zabawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo pracy, ale jaka frajda. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, jesteś jedną z moich ulubionych blogerek
    http://achtamama.blogspot.it/2014/02/ile-jest-blogow-parentingowych-w-polsce.html
    Miłego poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń